REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO BOTT MEDICAL
§ 1. Słownik pojęć
- Sprzedawca – Sylwia Kowalik, prowadząca działalność gospodarczą pod firmą BOTT MEDICAL SYLWIA KOWALIK, ul. Kniaziewicza 37/41, 50-455 Wrocław, wpisana do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, NIP: 5482496449, REGON: 302226779.
- Sklep – serwis internetowy należący do Sprzedawcy, dostępny pod domeną www.elektrostymulatory.pl, za pośrednictwem którego Sprzedawca umożliwia składanie Zamówień.
- Klient – każdy podmiot (Konsument lub osoba nieposiadająca statusu Konsumenta) składający Zamówienie poprzez Sklep.
- Konsument – osoba fizyczna dokonująca ze Sprzedawcą czynności prawnej (umowy sprzedaży za pośrednictwem Sklepu) niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową (art. 22¹ Kodeksu cywilnego).
- Regulamin – niniejszy regulamin.
- Rejestracja – jednorazowa czynność, polegająca na założeniu przez Klienta konta, dokonana z wykorzystaniem panelu administracyjnego udostępnionego przez Sprzedawcę na stronie Sklepu.
- Towar – rzecz ruchoma, dostępna w sprzedaży w Sklepie, w szczególności elektrostymulatory, maty grzewcze, akcesoria i części zamienne.
- Zamówienie – oświadczenie woli Klienta zmierzające do zawarcia umowy sprzedaży Towarów na odległość za pośrednictwem Sklepu, określające co najmniej rodzaj i liczbę Towarów.
- Newsletter – elektroniczna forma informacji rozsyłanej za pomocą poczty elektronicznej do Klientów oraz innych użytkowników Sklepu.
§ 2. Postanowienia ogólne
- Regulamin określa zasady zawarcia i wykonania umowy sprzedaży Towarów znajdujących się w Sklepie oraz zasady korzystania ze Sklepu.
- Do zawarcia umowy sprzedaży oraz korzystania ze Sklepu niezbędne jest posiadanie urządzeń pozwalających na dostęp do Internetu, poczty e-mail oraz przeglądarki zasobów internetowych umożliwiającej wyświetlanie stron www (Internet Explorer od wersji 8.0 włącznie, Firefox, Chrome, Opera lub inna spełniająca współczesne standardy webowe). Zaleca się także korzystanie z systemu Windows z zainstalowanym oprogramowaniem antywirusowym oraz włączoną obsługą JavaScript.
- Koszty wynikające z korzystania z sieci Internet przez Klienta uzależnione są od cennika operatora telekomunikacyjnego lub dostawcy usługi dostępu do Internetu, z którego korzysta Klient i obciążają go osobiście.
- Sprzedawca może porozumiewać się z Klientem, a Klient ze Sprzedawcą poprzez formularz kontaktowy w zakładce „Kontakt”, pocztę e-mail (bott@elektrostymulatory.pl, kontakt@elektrostymulatory.pl), telefonicznie pod numerem 733 21 21 25 lub 883 104 499 oraz pisemnie listem na adres Sprzedawcy.
- Wszelka korespondencja elektroniczna wysyłana przez Sprzedawcę podlega ochronie antywirusowej i kierowana jest wyłącznie do określonego Klienta.
- Przedmiotem sprzedaży są Towary prezentowane w Sklepie w chwili składania Zamówienia.
- Wszystkie Towary prezentowane w Sklepie są wolne od wad.
- Zdjęcia i opisy Towarów zamieszczone na stronach Sklepu mają charakter poglądowy. Wszystkie Towary oferowane przez Sklep stanowią profesjonalne urządzenia kosmetyczne i medyczne, do których użytkowania zaleca się profesjonalne przygotowanie. Sprzedawca oferuje szkolenia dotyczące korzystania z zakupionych Towarów, które mogą być realizowane zarówno online jak i stacjonarnie.
- Wszystkie ceny prezentowane w Sklepie podawane są w polskich złotych (PLN) i zawierają podatek VAT. Cena podana przy każdym Towarze nie zawiera kosztów dostawy.
- Sprzedawca dokonuje sprzedaży za pośrednictwem Sklepu na terenie Polski oraz innych krajów Unii Europejskiej.
§ 3. Składanie Zamówień
- Zamówienia dokonywane za pośrednictwem Sklepu można składać przez całą dobę.
- Sprzedawca umożliwia składanie Zamówień wypełniając interaktywny formularz Zamówienia (dodając wybrany Towar poprzez przycisk „Dodaj do koszyka”, po czym wykonując kolejne czynności techniczne w oparciu o wyświetlane na stronie komunikaty i informacje, aż do kliknięcia przycisku „Zamawiam i płacę”).
- Po złożeniu Zamówienia Klient otrzymuje: a. niezwłocznie (w ciągu 1 dnia roboczego) e-mail będący potwierdzeniem złożenia Zamówienia u Sprzedawcy – wraz ze wszystkimi istotnymi warunkami umowy sprzedaży, b. w ciągu maksymalnie 7 (siedmiu) dni roboczych od złożenia Zamówienia – informację poprzez e-mail lub telefonicznie, zawierającą wszystkie istotne warunki umowy sprzedaży, potwierdzającą przyjęcie Zamówienia do realizacji i zawarcie umowy sprzedaży Towarów.
- Anulowanie lub modyfikacja Zamówienia jest możliwa przez Klienta do czasu potwierdzenia przyjęcia Zamówienia do realizacji. W tym celu należy skontaktować się ze Sprzedawcą najszybciej jak to jest możliwe (e-mailem lub telefonicznie). Nie narusza to w żaden sposób praw Konsumentów do odstąpienia od umowy w terminie 14 dni od odebrania Towaru.
- Sprzedawca ma prawo do zmiany ceny Towarów, wprowadzania oraz wycofania Towarów, udzielania rabatów na poszczególne Towary oraz przeprowadzania i odwoływania promocji w Sklepie. Nie ogranicza to jednak w żaden sposób praw nabytych przez Klientów; tj. zmiany nie dotyczą Zamówień, które zostały złożone.
- W celu umożliwienia pełnego korzystania ze wszystkich możliwości Sklepu, Klient może się zarejestrować. Rejestracja jest dobrowolna i nie jest konieczna do składania Zamówień w Sklepie. Czynności rejestracyjne dokonywane są jednorazowo. Kolejne Zamówienia zarejestrowanego Klienta realizowane są na podstawie logowania Klienta przez podanie adresu e-mail i hasła.
- Zakazuje się osobom korzystającym ze Sklepu (w tym Klientom) zamieszczania w nim treści bezprawnych (np. w opiniach o Towarze).
§ 4. Realizacja Zamówień
- Sprzedawca udostępnia następujące sposoby realizacji płatności: a. przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy, b. za pośrednictwem systemów elektronicznych płatności Przelewy24 (świadczonych przez PayPro SA z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Kanclerskiej 15, 60-327 Poznań), c. za pośrednictwem systemu płatności ratalnej LeaseLink (świadczonych przez LeaseLink Sp. z o.o., ul. Grochowska 306/308, 03-840 Warszawa).
- Klient dokonujący zapłaty przelewem oraz za pośrednictwem systemu płatności elektronicznych powinien zapłacić za zakupiony Towar wraz z kosztami dostawy w terminie 7 (siedmiu) dni od dnia otrzymania maila, o którym mowa w § 3 ust. 3 pkt a Regulaminu. Po tym terminie oferta Sprzedawcy nie jest wiążąca.
- Informacje o kosztach związanych z dostawą są uwidaczniane w procedurze składania Zamówienia (w formularzu Zamówienia). Koszty dostawy doliczane są do ceny Towaru i ponoszone są przez Klienta.
- W przypadku realizacji dostawy za pośrednictwem firmy kurierskiej, Sprzedawca korzysta z usług brokera kurierskiego Alsendo Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (00-189) przy ul. Inflanckiej 4C.
- Warunkiem realizacji Zamówienia złożonego przez Klienta jest podanie przy wypełnianiu interaktywnego formularza prawdziwych danych osobowych i kontaktowych (umożliwiających weryfikację i potwierdzenie przyjęcia Zamówienia do realizacji).
- W przypadku błędnego lub niedostatecznego wypełnienia interaktywnego formularza Sprzedawca dołoży wszelkich starań, aby skontaktować się z Klientem w celu potwierdzenia złożenia Zamówienia. Jeśli Zamówienia nie będzie można potwierdzić w terminie 7 (siedmiu) dni z uwagi na brak możliwości kontaktu z Klientem oferta Sprzedawcy nie jest wiążąca.
- Procedura realizacji Zamówienia zostaje uruchomiona po potwierdzeniu przez Sprzedawcę przyjęcia Zamówienia do realizacji; w przypadku Zamówień płatnych przelewem oraz za pośrednictwem systemu elektronicznych płatności – może to nastąpić także po zaksięgowaniu zapłaty ceny na koncie Sprzedawcy.
- Czas dostawy Zamówienia jest uzależniony od dostępności Towaru w magazynie, wybranej formy płatności oraz sposobu dostawy i wynosi maksymalnie 45 (czterdzieści pięć) dni roboczych.
- W przypadku ewentualnego dłuższego czasu dostawy Zamówienia, Klient jest o tym niezwłocznie informowany.
- Jeżeli Klientem jest Konsument, Sprzedawca wydaje Towar Klientowi nie później niż trzydzieści dni od dnia zawarcia umowy, chyba że umowa stanowi inaczej.
- Dowodem dokonania zakupu jest faktura VAT, które Klient otrzymuje wraz z Towarem lub w wiadomości e-mail.
- Sprzedawca realizuje dostawę Towarów poprzez firmę kurierską, korzystając z usług brokera kurierskiego Alsendo. Nie ma możliwości odbioru osobistego ani zamówienia „za pobraniem”.
- Miejscem spełnienia świadczenia przez Sprzedawcę jest wskazane przez Klienta w procedurze składania Zamówienia miejsce odbioru Towaru (adres dostawy).
- Odbierając dostarczoną przez przewoźnika przesyłkę Klient obowiązany jest ją zbadać (na podstawie art. 545 § 2 Kodeksu cywilnego). W przypadku uszkodzenia przesyłki Sprzedawca zaleca sporządzenie protokołu szkody w obecności przewoźnika oraz niezwłoczne poinformowanie o tym Sprzedawcy. Brak sporządzenia protokołu szkody nie jest równoznaczny z wygaśnięciem prawa konsumenta do złożenia reklamacji w zakresie uszkodzeń powstałych w trakcie przesyłki; protokół jest jednak pomocny w procedurze reklamacji. Brak protokołu uszkodzenia przesyłki może utrudnić Konsumentowi dochodzenie ewentualnych roszczeń od Sprzedawcy oraz ustalenie osoby odpowiedzialnej za uszkodzenie przesyłki. Reklamacje w zakresie uszkodzeń powstałych w trakcie przesyłki złożone przez Klientów niebędących Konsumentami, bez załączonego protokołu szkody, nie będą rozpatrywane.
§ 5. Zgodność Towaru z umową, rękojmia, gwarancja
- Sprzedawca jest odpowiedzialny względem Klienta za wady fizyczne lub prawne zakupionego Towaru (rękojmia), na zasadach określonych w Kodeksie cywilnym, w szczególności w przepisach art. 556 oraz art. 556¹-556³ KC.
- Klientowi z tytułu rękojmi przysługuje prawo do złożenia reklamacji zakupionego Towaru.
- Wyłącza się odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi przy sprzedaży wobec przedsiębiorców, z wyjątkiem przedsiębiorców będących osobami fizycznymi zawierającymi ze Sprzedawcą umowę bezpośrednio związaną z ich działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tych osób charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nich działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
- Reklamacja może być złożona pisemnie listem na adres Sprzedawcy lub za pośrednictwem maila: bott@elektrostymulatory.pl.
-
Sprzedawca rozpatruje reklamację niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej otrzymania.
-
O wyniku rozpatrzenia reklamacji Klient zostanie poinformowany za pomocą środka komunikacji, za pośrednictwem którego złożył reklamację (np. e-mail, list).
-
Wszystkie elektrostymulatory BOTT objęte są 2-letnią gwarancją producenta. Szczegółowe warunki gwarancji dołączane są do każdego urządzenia.
§ 6. Odstąpienie od umowy
- Konsument może odstąpić od umowy sprzedaży Towarów zakupionych u Sprzedawcy bez podania przyczyny, składając stosowne oświadczenie w terminie czternastu dni, licząc od dnia wydania Towaru (tj. od dnia od objęcia rzeczy w posiadanie przez Konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik). Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
- Odstępując od umowy sprzedaży Towaru Konsument może posłużyć się wzorem oświadczenia o odstąpieniu od umowy, jednak nie jest to obowiązkowe.
- Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umów: a. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb; b. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu; c. w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami.
- W razie odstąpienia od umowy Konsument zobowiązany jest do zwrotu Towaru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy.
- Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru.
- W przypadku odstąpienia od umowy Sprzedawca zwraca wszystkie otrzymane od Konsumenta płatności, w tym koszty dostarczenia Towaru do Konsumenta (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany o wykonaniu przez Konsumenta prawa odstąpienia od umowy.
- Zwrot płatności jest dokonywany przy użyciu takich samych sposobów płatności, jaki został przez Konsumenta użyty w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie Konsument zgodził się na inne rozwiązanie.
- Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Towaru lub do czasu dostarczenia Sprzedawcy dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Towaru – zgodnie z cennikiem przewoźnika, przy pomocy którego Konsument dostarcza zwracany Towar do Sprzedawcy, tj. Konsument odsyła Towar do Sprzedawcy na własny koszt, który nie podlega zwrotowi.
- Klient nieposiadający statusu Konsumenta nie ma uprawnienia do odstąpienia od umowy w terminie czternastu dni. Wobec takich Klientów zasady i terminy odstąpienia od umowy regulują przepisy Kodeksu cywilnego.
§ 7. Ochrona danych osobowych i prywatności
- Administratorem danych osobowych Klientów jest Sprzedawca.
- Dane osobowe Klientów przetwarzane są w celu realizacji umowy sprzedaży, świadczenia usług drogą elektroniczną, komunikacji z Klientem oraz w celu wypełnienia innych prawnie usprawiedliwionych celów administratora danych.
- Dane osobowe Klientów mogą być udostępniane podmiotom uprawnionym do ich otrzymania na mocy obowiązujących przepisów prawa, w tym właściwym organom wymiaru sprawiedliwości, a także podmiotom świadczącym usługi: a. PayPro SA (operator Przelewy24) – w przypadku wyboru tej metody płatności, b. LeaseLink Sp. z o.o. – w przypadku wyboru płatności ratalnej, c. Alsendo Sp. z o.o. – broker usług kurierskich.
- Szczegółowe informacje dotyczące ochrony danych osobowych, prywatności i plików cookies, a także Newslettera, zawarte są w zakładce „Polityka prywatności” i „Polityka plików cookies”, będących integralną częścią niniejszego Regulaminu.
§ 8. Postanowienia końcowe
- W sprawach nieuregulowanych Regulaminem obowiązują przepisy powszechnie obowiązującego prawa, w tym w szczególności postanowienia Kodeksu cywilnego oraz ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
- Regulamin nie wyłącza oraz nie ogranicza żadnych uprawnień Klienta, które przysługują mu na mocy bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa. W przypadku sprzeczności pomiędzy postanowieniami Regulaminu, a bezwzględnie obowiązującymi przepisami prawa, przyznającymi Konsumentom uprawnienia, pierwszeństwo mają te przepisy. Postanowienia umów mniej korzystne dla Konsumenta niż postanowienia ustawy o prawach konsumenta są nieważne, a w ich miejsce stosuje się przepisy tej ustawy.
- Regulamin dostępny jest dla wszystkich Klientów w wersji elektronicznej na stronach Sklepu www.elektrostymulatory.pl (zakładka „Regulamin”).
- Utrwalenie, zabezpieczenie oraz udostępnienie Klientowi treści zawieranej umowy następuje poprzez: a. udostępnienie Regulaminu na zasadach określonych w § 8 ust. 3 Regulaminu, b. przesłanie Klientowi wiadomości e-mail, c. dołączanie do przesyłek dowodu zakupu.
- Ilekroć w Regulaminie mowa jest o Konsumencie, rozumie się przez to także osobę fizyczną zawierającą ze Sprzedawcą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (zgodnie z art. 385⁵, 556⁴, 556⁵ Kodeksu cywilnego oraz art. 7aa ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta).
Regulamin obowiązuje od dnia 1 maja 2025 r.
WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)
– Adresat: Sylwia Kowalik BOTT MEDICAL SYLWIA KOWALIK adres: ul. Kniaziewicza 37/41, 50-455 Wrocław telefon: 733 21 21 25 / 883 104 499 e-mail: bott@elektrostymulatory.pl
– Ja/My() niniejszym informuję/informujemy() o moim/naszym odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących towarów () umowy dostawy następujących towarów () umowy o dzieło polegającej na wykonaniu następujących towarów ()/o świadczenie następującej usługi()
……………………………………………………………………………….
– Data zawarcia umowy()/odbioru()
……………………………………………………………………………….
– Imię i nazwisko konsumenta(-ów)
……………………………………………………………………………….
– Adres konsumenta(-ów)
……………………………………………………………………………….
– Podpis konsumenta(-ów) (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)
– Data
……………………………………………………………………………….
Ponadto podaję numer rachunku bankowego, na który ma nastąpić zwrot pieniędzy oraz numer zamówienia/paragonu (nieobowiązkowe, ale znacznie przyspieszy zwrot)
……………………………………………………………………………….
(*) Niepotrzebne skreślić.